Новости:

W202club.su - русскоязычный форум клуба любителей и владельцев автомобилей Мерседес-Бенц с акцентом на C-класс в кузове W202.

Главное меню

Спидометр, одометр

Автор Anton955, 14 марта 2021, 16:56:20

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Anton955Автор темы

Добрый день!
Подскажите, может кто сталкивался!? На днях перестал работать спидометр и одометр при эиом горит лампа износа тормозных колодок! Бывает в движении само оживает, но чаще не оживает! Когда оживает лампа износа колодок тухнет!
WDB2020201F432127, май 1996 год, м111 2.0

DVA

Смотрите левый передний датчик АBC

Kira

На одометр и лампу не влияет.

Плохой контакт или трещина на плате приборки.

Anton955Автор темы

Цитата: DVA от 14 марта 2021, 17:17:23
Смотрите левый передний датчик АBC
Как его проверить?

Kira

54.30-U-2000WC
Instrument cluster (CLUS)/display instruments/warning devices
IC, Engines 111 HFM-SFI/ 104 HFM-SFI MY 1996 









































Conn./Plug/PinPin InformationTest ValueComments
1A.1 Left turn signal indicator input 12 VDC intermittent, with left turn signal on A1e1 flashes
1A.2 Circuit 56a high beam signal indicator input. 12 VDC with high beam headlamps on A1e3 illuminated
1A.3 Main ground to W1 Approx. 0 Ohms to ground
1A.4 Circuit 61e output, "Engine Running" recognition. Processed in ECM, feed from generator via 1B.1 12 VDC with engine running
0 VDC with engine not running
Short protected, current decoupled from circuit 61
1A.5 Circuit 58d output, "Dimmed Instrument Illumination" voltage Varies from 0.5-12 VDC, depending on setting of dimming value and ambient brightness Short protected, current decoupled from circuit 58k
1A.6 Circuit 15c "Ignition Key" recognition 12 VDC with ignition key inserted in steering lock Buzzing signal when door is opened with key still inserted
1A.7 Switched ground signal in case of exterior lamp failure 0 VDC when exterior lamp failure occurs.
Approx. 12 VDC under normal condition
Exterior light bulbs
See PE82.10 (Exterior lighting)
1A.8 Serial port II, data input from A/C pushbutton module Ignition on 6-8 VDC
1A.9 Circuit 15g fused power input 12 VDC with ignition on Feed from F1f3
1A.10 Right turn signal indicator input 12 VDC intermittent, with right turn signal on A1e2 flashes
1A.11 Circuit 30 power input 12 VDC at all times. Powers clock, lights warning etc. Feed from F1f10
1A.12 Electronics ground to W1 Approx. 0 Ohms to ground
1A.13 Circuit 58k input to "Electronic Dimming Control" 12 VDC with exterior lights on Generated in N7
1A.14-18 Pins not used
1B.1 Circuit D+ power input Ignition on
12 VDC when engine is running
0 VDC when engine is not running
1B.2 Brake fluid level indicator input,
ground signal in low level mode
Ignition off:
> 20k Ohms with fluid level OK
< 5 Ohms with low fluid level
1B.3 TN signal input Engine at idle:
5.0-7.5 VDC (engine 104, 119)
> 0.8 VAC (engine 606)
Feed from engine ECM
1B.4 ECL and windshield washer fluid level indicator input, switched to ground in low level mode Ignition off, measured across switches:
At S41: approx. 110 Ohms = fluid level OK
< 5 Ohms = fluid level low
at S42: approx. 160 Ohms = fluid level OK
< 5 Ohms = fluid level low
Resist. substitution test, refer to D. M.

1B.5
1B.6
ECT sensor input
high side
low side
Ignition on, ECT: 20 &deg;C approx. 3.7 VDC
60 &deg;C approx. 2.1 VDC
90 &deg;C approx. 1.2 VDC
1B.7 Brake fluid level indicator input,
ground signal in low level mode
Ignition off:
> 20k Ohms with fluid level OK
< 5 Ohms with low fluid level
1B.8-10 Pins not used
1B.11 "Diagnostic port" for DTC readout and diagnostic purpose No reliable test. Check continuity of wiring To be tested with HHT, refer to D. M.
1B.12 ECL and windshield washer fluid level, sensors low side Approx. 0 Ohms to gound,
approx. 12 VDC to circuit 30
See pin 1B.4

2A.1
2A.2
Outside temperature indicator input
high side
low side
Varies up to approx. 8 VDC depending on actual outside-temperature B14, decreasing
resistance with
increasing temperature
2E-2G Connectors and pins not used
2I Left front seat belt buckle switch ground signal input, lights A1e9 and sounds audible warning after ingnition on for approx. 6 sec. or until seat belt is buckled Ignition off approx. 0 Ohms when seat belt is not buckled
2I.1 Circuit 15R input, SRS malfunction indicator 12 VDC ignition on See pin 2I.2
2I.2 SRS malfunction indicator, switched ground input. SRS module grounds pin to indicate malfunction 0 VDC when SRS failure occurs
Approx. 12 VDC (via A1e15 from circ. 15R) under normal condition
Feed from SRS ECM
2K ADS malfunction indicator input, switched ground. ADS control module (N51) grounds this pin to indicate a malfunction. 0 VDC when ADS failure occurs.
Approx. 12 VDC (via e27 from circ. 15g) under normal condition.
Feed from S59
2L.1 Pin not used
2L.2 Door switch signal input (driver side), switched ground. Buzzer signal "Lights On Warning" feature Ignition off approx. 0 Ohms when door is opened
2L.3 Pin not used

2L.4
2L.5
Fuel level signal input
high side
low side
Varies up to approx. 8 VDC depending on actual fuel level (0V = max. / 8V = min.) At approx. 6V or more lamp A1e4 will come on
2L.6 Pin not used
2M.1 ABS MIL signal input Ignition on < 2 VDC, indicator lamp on
engine at idle 12 VDC, indicator lamp off
Feed from ETS/ARS ECM
2M.2 LF VSS input, generated by L6/1, processed in ETS/ASR ECM Ignition on, lift front of vehicle.
Turn left front wheel > 1 rev/sec by hand > 3 VAC or with vehicle moving
20 mph / 200 Hz
35 mph / 330 Hz
square wave


Anton955Автор темы

Цитата: Kira от 14 марта 2021, 17:50:18
54.30-U-2000WC
Instrument cluster (CLUS)/display instruments/warning devices
IC, Engines 111 HFM-SFI/ 104 HFM-SFI MY 1996 









































Conn./Plug/PinPin InformationTest ValueComments
1A.1 Left turn signal indicator input 12 VDC intermittent, with left turn signal on A1e1 flashes
1A.2 Circuit 56a high beam signal indicator input. 12 VDC with high beam headlamps on A1e3 illuminated
1A.3 Main ground to W1 Approx. 0 Ohms to ground
1A.4 Circuit 61e output, "Engine Running" recognition. Processed in ECM, feed from generator via 1B.1 12 VDC with engine running
0 VDC with engine not running
Short protected, current decoupled from circuit 61
1A.5 Circuit 58d output, "Dimmed Instrument Illumination" voltage Varies from 0.5-12 VDC, depending on setting of dimming value and ambient brightness Short protected, current decoupled from circuit 58k
1A.6 Circuit 15c "Ignition Key" recognition 12 VDC with ignition key inserted in steering lock Buzzing signal when door is opened with key still inserted
1A.7 Switched ground signal in case of exterior lamp failure 0 VDC when exterior lamp failure occurs.
Approx. 12 VDC under normal condition
Exterior light bulbs
See PE82.10 (Exterior lighting)
1A.8 Serial port II, data input from A/C pushbutton module Ignition on 6-8 VDC
1A.9 Circuit 15g fused power input 12 VDC with ignition on Feed from F1f3
1A.10 Right turn signal indicator input 12 VDC intermittent, with right turn signal on A1e2 flashes
1A.11 Circuit 30 power input 12 VDC at all times. Powers clock, lights warning etc. Feed from F1f10
1A.12 Electronics ground to W1 Approx. 0 Ohms to ground
1A.13 Circuit 58k input to "Electronic Dimming Control" 12 VDC with exterior lights on Generated in N7
1A.14-18 Pins not used
1B.1 Circuit D+ power input Ignition on
12 VDC when engine is running
0 VDC when engine is not running
1B.2 Brake fluid level indicator input,
ground signal in low level mode
Ignition off:
> 20k Ohms with fluid level OK
< 5 Ohms with low fluid level
1B.3 TN signal input Engine at idle:
5.0-7.5 VDC (engine 104, 119)
> 0.8 VAC (engine 606)
Feed from engine ECM
1B.4 ECL and windshield washer fluid level indicator input, switched to ground in low level mode Ignition off, measured across switches:
At S41: approx. 110 Ohms = fluid level OK
< 5 Ohms = fluid level low
at S42: approx. 160 Ohms = fluid level OK
< 5 Ohms = fluid level low
Resist. substitution test, refer to D. M.

1B.5
1B.6
ECT sensor input
high side
low side
Ignition on, ECT: 20 &deg;C approx. 3.7 VDC
60 &deg;C approx. 2.1 VDC
90 &deg;C approx. 1.2 VDC
1B.7 Brake fluid level indicator input,
ground signal in low level mode
Ignition off:
> 20k Ohms with fluid level OK
< 5 Ohms with low fluid level
1B.8-10 Pins not used
1B.11 "Diagnostic port" for DTC readout and diagnostic purpose No reliable test. Check continuity of wiring To be tested with HHT, refer to D. M.
1B.12 ECL and windshield washer fluid level, sensors low side Approx. 0 Ohms to gound,
approx. 12 VDC to circuit 30
See pin 1B.4

2A.1
2A.2
Outside temperature indicator input
high side
low side
Varies up to approx. 8 VDC depending on actual outside-temperature B14, decreasing
resistance with
increasing temperature
2E-2G Connectors and pins not used
2I Left front seat belt buckle switch ground signal input, lights A1e9 and sounds audible warning after ingnition on for approx. 6 sec. or until seat belt is buckled Ignition off approx. 0 Ohms when seat belt is not buckled
2I.1 Circuit 15R input, SRS malfunction indicator 12 VDC ignition on See pin 2I.2
2I.2 SRS malfunction indicator, switched ground input. SRS module grounds pin to indicate malfunction 0 VDC when SRS failure occurs
Approx. 12 VDC (via A1e15 from circ. 15R) under normal condition
Feed from SRS ECM
2K ADS malfunction indicator input, switched ground. ADS control module (N51) grounds this pin to indicate a malfunction. 0 VDC when ADS failure occurs.
Approx. 12 VDC (via e27 from circ. 15g) under normal condition.
Feed from S59
2L.1 Pin not used
2L.2 Door switch signal input (driver side), switched ground. Buzzer signal "Lights On Warning" feature Ignition off approx. 0 Ohms when door is opened
2L.3 Pin not used

2L.4
2L.5
Fuel level signal input
high side
low side
Varies up to approx. 8 VDC depending on actual fuel level (0V = max. / 8V = min.) At approx. 6V or more lamp A1e4 will come on
2L.6 Pin not used
2M.1 ABS MIL signal input Ignition on < 2 VDC, indicator lamp on
engine at idle 12 VDC, indicator lamp off
Feed from ETS/ARS ECM
2M.2 LF VSS input, generated by L6/1, processed in ETS/ASR ECM Ignition on, lift front of vehicle.
Turn left front wheel > 1 rev/sec by hand > 3 VAC or with vehicle moving
20 mph / 200 Hz
35 mph / 330 Hz
square wave
Это распиновка приборной панели?

Kira


Anton955Автор темы

Вообщем, проверил датчики abs, работает!
Похоже реле защиты от перегрузок сдохло, пропоял плату, без результата, пойду новое покупать

Anton955Автор темы

Всем привет, заказал новое реле защиты от перенапряжения фирмы Мэйли, долго ждал, но наконец-то пришло. Поставил и как рукой все сняло, все работает, спидометр, одометр, абс


brukc

Цитата: Anton955 от 23 апреля 2021, 05:24:36
Всем привет, заказал новое реле защиты от перенапряжения фирмы Мэйли, долго ждал, но наконец-то пришло. Поставил и как рукой все сняло, все работает, спидометр, одометр, абс

Интересная инфа, у меня вот не работает суточный пробег, или как там его, может он зависить от данного реле? Остальное работает, про абс не скажу, отключён, правда это реле мне в порядке профилактики, пропаивали в конторе, когда искали одну проблемку.А вот на старой приборке этот счётчик работал, может и в ней дело.., вернее я не так выразился, он Работает, в нуль не скидывает после нажатия на штырёк.

Anton955Автор темы

Цитата: brukc от 23 апреля 2021, 13:22:15
Цитата: Anton955 от 23 апреля 2021, 05:24:36
Всем привет, заказал новое реле защиты от перенапряжения фирмы Мэйли, долго ждал, но наконец-то пришло. Поставил и как рукой все сняло, все работает, спидометр, одометр, абс

Интересная инфа, у меня вот не работает суточный пробег, или как там его, может он зависить от данного реле? Остальное работает, про абс не скажу, отключён, правда это реле мне в порядке профилактики, пропаивали в конторе, когда искали одну проблемку.А вот на старой приборке этот счётчик работал, может и в ней дело.., вернее я не так выразился, он Работает, в нуль не скидывает после нажатия на штырёк.
Это неисправность в самой приборной панели, под кнопкой которую ты жмешь должна быть резинка. Это 100% сама приборная панель

brukc

Цитата: Anton955 от 23 апреля 2021, 17:42:53
Цитата: brukc от 23 апреля 2021, 13:22:15
Цитата: Anton955 от 23 апреля 2021, 05:24:36
Всем привет, заказал новое реле защиты от перенапряжения фирмы Мэйли, долго ждал, но наконец-то пришло. Поставил и как рукой все сняло, все работает, спидометр, одометр, абс

Интересная инфа, у меня вот не работает суточный пробег, или как там его, может он зависить от данного реле? Остальное работает, про абс не скажу, отключён, правда это реле мне в порядке профилактики, пропаивали в конторе, когда искали одну проблемку.А вот на старой приборке этот счётчик работал, может и в ней дело.., вернее я не так выразился, он Работает, в нуль не скидывает после нажатия на штырёк.
Это неисправность в самой приборной панели, под кнопкой которую ты жмешь должна быть резинка. Это 100% сама приборная панель
А, что эта резинка даёт? Есть вроде, я разбирал.....

DVA

Цитата: brukc от 23 апреля 2021, 13:22:15про абс не скажу, отключён,
Писец у вас машина :o....то не работает, абс отключен, лямбды нет- уже почти жигули :(

brukc

У всех так! Судя по Драйву,про нескольких человек с форума я разумеется молчу,то что не должно работать не работает.По крайней мере я доволен.Просто я такой дотошный,а может делать"нечего",тут 80% молчат и просто ездят,пока едет затем за хобот и в СТО и так по новой...

Плотник

Цитата: brukc от 24 апреля 2021, 04:50:02
У всех так! Судя по Драйву,про нескольких человек с форума я разумеется молчу,то что не должно работать не работает.По крайней мере я доволен.Просто я такой дотошный,а может делать"нечего",тут 80% молчат и просто ездят,пока едет затем за хобот и в СТО и так по новой...
Не надо, не у всех так...
Если в машине что то есть, оно должно работать, пусть и не пользуешься этим, это я про плюшки, про техчасть я вообще молчу, тут 2 состояния: работает и вот сейчас ремонтирую и заработает.
WDB2020201A749612

Группа w202 в телеге
https://t.me/Mercedes_Benz_w202